August 2, 2012

Mlinci & Puretina u umaku sa Safranom



Nemojte se smijati, no koliko Vas, se sijeca legendarnog, starog smederevca? pitam se zna li danas itko uopce sto je to.. Ukratko, To vam  je pec moga djetinjstva. Pec na kojemu su se spremale i kuhale najbolje domace stvari ikada. Ime na koje se danas tako slatko nasmijem. Ma usudim se i reci, tko nije imao smederevac ne zna sto je propustio. Pritom mislim na sve vas kojima se hrana i kuhanje konstantno vrti po glavi. Drugima ce to vjerovatno zvucati smijesno..
Danas ocajnicki pokusavamo vratiti ta vremena. Sve po domaci.. iz vrta ravno na stol. Danas kada cujete ili procitate bakin, nonin, domaci ljudi se doslovno pomame. Svi bi zeljeli onu prostu, ukusnu i kvalitetnu spizu. Onu spizu moga djetinjstva. Tih divnih par godina moga djetinjstva koje sam provela na selu. Trcala izmedju redaka paprike babure dok mi se njhov miris urezivao u pore sjecanja. Kroz duuuge redove visokih kukuruza gdje bi na sred polja, mi djeca napravili svoju igraonicu, igrali se skrivanja i hvatanja. Kako mi je samo krivo sto moja djeca to propustaju.. No zato moja djeca sa 4 godine imaju 34 avionska pecata u putovnici. I vi meni recite, sto je bolje? ja sam svoje pecate  s vremenom nadoknadila a hoce li oni ikada moci i zamisliti sto znaci napraviti rupu i tunel u visokom plastu sijena i provlaciti se kroz to?? 
Sve je postalo nesto pre moderno. Barem sada, u ovom trenutku kada me uhvatila nostalgija za mojim  smederevcem. Ma koja indukcijska ploca?!? 
Oprostite, ali moram postaviti ovu najvjerodostojniju sliku ikada koju sam nasla na internetu. Iz mene prsti ljubav..hahaa..

  
Ovdje, na ovoj plati, nastajali su oni zagoreni mjehurici koji su se uzdizali iz domacih mlinaca. Danas vam pripremam 'domace', iz ducana. Koji ok, i nisu tako losi.
Ovo je jedno fino, lagano domace jelo uz dodatak safrana kojeg dosta volim koristiti. Jos kako mi je sada prijateljica donijela divnog pakistanskog safrana kojemu tesko koji moze parirati, sa najboljeg istanbulskog pazara.. Tko bi mu odolio.


Mlinci & Puretina u umaku sa Safranom
  • 1 veliki pureci zabatak
  • 1 velika glavica luka
  • 1/2 poriluka ( bijeli dio)
  • 3,4 mrkve
  • 1 mala rajcica
  • cca 1,5 - 2 L pileceg temeljca
  • 6,7 niti safrana ( ili u prahu po zelji)
  • sol, papar
  • 1 paket mlinaca
  • vrhnje za kuhanje
  • 200 ml mlijeka
Prodinstajte krupno narezani luk, poriluk i mrkvu. Ne morate sjeckati sitno jer se na kraju sve smiksa u blenderu. Na to stavite meso, cijeli komad ili isjeckano na manje komade. Dinstajte, preokrecujuci meso i podljevajuci sve dok vam meso ne smekani. Ukoliko nemate domace pripremljenog temeljca, upotrijebite vodu. 
Izvadite meso, dodajte safran i dinstajte jos kojih 5-10 min. Zatim sve prebacite u blender ili smiksajte stapnim mikserom. Mozete ga smiksati do kraja  a mozete i ostaviti par krupnijih komada povrca. Dodajte vrhnje i maknite sa vatre. Umijesajte meso i promijesajte.
Za mlince zakuhajte mlijeko i oko 200 ml temeljca te dodajte vode koliko je potrebno da potopite  mlince. Iskidajte ih, potopite i ostavite da smekane. Vrijeme varira o proizvodu i proizvodjacu,te naravno ukusu.
Ocijedite mlince, pomijesajte sa umakom i posluzite. Jelo odlicno ide uz zelenu salatu.
Dobar tek!    


1 comment:

  1. I ja sve češće razmišljam o slikama iz moga djetinjstva koje moja nećakinja nikada neće doživjeti, jdnostavno sada je neko drugo vrijeme, a mene veseli što želi i voli slušati o tome što smo mi tada radili. Mi nismo imali ovakvu peć, rijetko smo radili i mlince jer kod nas nisu bili uobičajeni, ali ću ovaj recept svakako zabilježiti. Zvuči izvrsno i zanimljivo sa dodatkom šafrana.

    ReplyDelete