September 16, 2012

Bananita



Bananita kako ju je nazvala 'unikatica'. Kolac koji je zamjenio mijesto naseg dragog rolata sa bananama, jedan od prvih kolaca koji sam sama napravila jer ga je mama vjecno radila. Kolac koji sam ispekla x puta za redom kada sam upoznala svoga muza. Mozda je mislio da mi je ovaj slucajno ispadao dobar pa nije htio riskirati sa drugima :) U glavnom, kada pomislite na nesto fino, na neki fini  biskvit i kremu, pa onda jos malo nekog voca, po mogucnosti i nesto cokolade, nema boljeg nego bananite. Jednostavan i nadasve ukusan. Prozracni biskvit sa orasima, fina kremica sa pudingom od vanilije i banane. Podsjeca me na moju Slavoniju. Zato mi je jos malo drazi :)
Mozete ga prekriti u bijelo, sa tucenim vrhnjem i dobiti jos jedan sloj, no meni je ovako najbolji.




Bananita
biskvit:

  • 9 jaja
  • 9 zlica secera
  • 9 zlica mljevenih oraha
  • 2 zlice brasna
  • 1/2 praska za pecivo
fil:
  • 1 L mlijeka
  • 2 pudinga od vanilije
  • 2 zlice brasna
  • 2 zlice gustina
  • 4 zlice secera
  • 2 zlice vanilija ekstrakta
  • 250 g maslaca
jos:
  • 5,6 banana
Cokoladna glazura:
  • 120 g tamne cokolade 
  • 80g maslaca
  • 8 zlica slatkog vrhnja
Postupak:
Jaja izradite odvojeno, zumanjke sa secerom i ekstraktom a bjelanjke sa prstohvatom soli. Lagano pomijesajte dvije smjese pa dodajte orahe,prasak za pecivo i brasno. 
Smjese ima puno pa ako kore zelite peci u kalupu za torte predlazem da ispecete u dvije kore odvojeno jer ce vam iscuriti. Ja sam ovaj puta pekla u velikom limu iz pecnice i opet na kraju dobila jedan veliki, visoki kolac.
Pecite na 175C oko 25-30 min.
Odvojite cca 200 ml mlijeka i pomijesajte sa pudingom, brasnom i gustinom. Ostatak prokuhajte sa secerom. Istresite puding u vrelo mlijeko i konstantno mijesajte dok ne zgusne. Prebacite u drugu zdjelu, dodajte ekstrakt i pokrijte prozirnom folijom. Foliju priljubite skroz uz kremu kako vam se ne bi stvarala kondenzacija.
U hladno dodajte izradjeni maslac sobne temperature.
Koru prerezite na dva dijela. Prvu premazite polovicom kreme, pokrijte drugom korom te premazite ostatak kreme. Poslazite polovice banana te zalijte cokoladnom glazurom za koju sve sastojke otopite na pari.
Po zelji kolac mozete premazati i tucenim slatkim vrhnjem ili samo posuti orasima.
Dobar tek!


14 comments:

  1. Svidja mi se! orahe volim, pudingaste kremice i banane takodjer, i kad se sve to spoji u ovako finom kolaču to mora bit dobro! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ispao je ogroman ali svejedno je prebrzo nestao. Tako da..je, odlican je :)

      Delete
  2. Mirela, predivan je! Meni se baš dopada ovako bez vrhnja :D

    ReplyDelete
  3. volim banane, a vjerojatno i ostali sastojci u ovom kolaču bi mi se dopali, odličan je

    ReplyDelete
  4. Još jedan divan bananasti kolač :)). Jedino orahe baš ne volim pa bi ih maknula ali ostalo sve super. Izgleda jako fino!

    ReplyDelete
    Replies
    1. NJih uvijek mozes zamijeniti ljesnjacima ili bademima :) Hvala..

      Delete
  5. I mi smo pravili Bananitu, a obozavamo sve Unikaticine recepte... :) Divno izgleda!

    ReplyDelete
  6. Ona mi ima jako dobre recepte a ovaj mi se posebno sviđa zbog fine kreme i voća.

    ReplyDelete
  7. Super izgleda kolač ! Recepte od "unikatice" i ja rado isprobam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! vjerujem da ce joj biti vrlo drago cuti i ovdje pohvalu za njene receptice :)

      Delete