March 26, 2013

Balut

Napomena: Ovaj post nema nikakve veze sa kolacima i dessertima. Radi se o posebnom filipinskom specijalitetu koji nije bas ugodan za oko. Ako nemate zeludac, molim Vas proslijedite na nesto slatko sa nasega bloga. 



Ovaj post i istrazivanje o ovim jajima jednostavno me izbezumilo. Izbezumilo od uzbudjenja, znatizelje, nevjerice i soka. Azija je po mnogo cemu Tako posebna i drugacija. Kina da ne spominjem. Tek je to jedan totalno drugi i po mnogima cudan svijet. Stvari koje cete ovdje vidjeti da se jedu i svrstavaju pod delikatese, ni u ludilu vam nebi palo na pamet da se i jede. Dali je jestivo, otom - potom. Ali se jede! Zabe, stakori i zmije.. sve je to maciji kasalj. Da vam ne kazu, ne bi ni znali sto jedete. Ali ovo..
Mislila sam da imam hrabrosti probati i najneobicniji komad necega posluzeno na tanjuru. Ispostavilo se  da sam to samo mislila. Dosla sam do zakljucka da je u cijeloj prici najveci faktor samo moja znatizelja i njuskanje za novim stvarima. Zelim vidjeti, opipati i trodimenzionalno prostudirati. A hocu li se uspjeti natjerati i probati? E pa u ovom slucaju - tesko! Vidjet cete i zasto.
Dok nisam krocila nogom u Aziju, pojma nisam imala o ovim jajima. Century egg spomenuo mi je jedan chef dok smo razgovarali o njihovoj kuhinji. A balut, to mi je moj B spomenuo prije nego sam dosla. Ponudili su mu filipinski specijalitet i na kraju je jadan ostao gladan :)) Kada je vidio o cemu je rijec doslo mu je lose. 
Prodaju ih na svakom koraku. U posebnim kontenerima koji zadrzavaju toplinu guraju ih po ulici i vicu baluuut,baluuut. Slovi kao afrodizijak ali za ovaj afrodizijak trebate imati zeludac! i to kakav! Prvo sam pretrazila internet i same slike su mi digle zeludac. No nisam mogla odoliti i morala sam kupiti par komada da i sama vidim sto je to. Reakcija i faca prodavacice bila je toliko komicna da sam se nekoliko minuta smijala kao luda pokusavajuci doci do daha i reci joj o no,no,no,no I am NOT gonna eat THAT! Toliko rasprostranjeno a cak i mnogima ovdje (ocito) nepojmljivo. Apsolutno mi nije jasno kako se ovo svrrstava u kategoriju delikatese. Postoji cudna hrana, nebicna hrana, egzoticna hrana. Nisam sigurna gdje ovo spada.

Balut je pacije jaje sa fetusom u jajetu staro izmedju 17 i 20 dana. Ljuska se probije, tekucina posise i popije. Gornji dio ljuske se skine te vecinom posoli,popapri i zacini sa mjesavinom chili-a, cesnjaka i octa ⁄limuna. Kazu da je tekucina slatka. Ne znam. Znam samo da sam jedva procitala nekoliko clanaka o ovome kako bih napisala ovaj post. Medjutim, Balut je na Filipinima dosegao granice haute cuisine. Posluzuju se u restoranima kao predjelo. 








Pogledajte jos i ostale kineske i filipinske specijalitete :




4 comments:

  1. Jede se usitnjena i začinjena ljuska od jajeta i tekućina, a fetus bacaju ili? Gadljiv sam po prirodi i sva sreća pa su ovo samo fotografije jer iskreno ne znam kako bih reagirao da sam na svoje vlastite oči to vidio i okusio, hahaha. : D Divim ti se. ;)

    ReplyDelete